Hírek

Ausztrália: Légiforgalmi irányító rendszer a „repülő taxik”-nak

Az Airservices Australia szerint „A 2032-es Brisbane-i Olimpiai Játékok a légi taxik katalizátora lesz”. Ausztrália légiforgalmi irányító rendszert épít drónokhoz, miközben a hatóságok felkészülnek a személyzet nélküli repülőgépek és a repülő taxik számának megugrására a következő évtizedben.

au0

Az Airservices Australia – az ország légterének kezeléséért felelős szövetségi kormányhivatal – a Frequentis Australasia légiforgalmi irányítási vállalatot bízta meg egy „digitális légiforgalmi irányítás kidolgozásával, amellyel akár több millió személyzet nélküli repülőgép-repülés biztonságosan integrálható Ausztrália forgalmas légterébe”.

Az Airservices Australia által megrendelt elemzés azt jósolja, hogy 2043-ra a drónok száma az országban 60 millióra emelkedik, beleértve a szállító drónokat, légi taxikat és egyéb pilóta nélküli eszközöket is. Jelenleg évente körülbelül 1,5 millió drón repülés történik.

au1

„Az a mód, ahogyan ma a légiforgalmat irányítjuk, nem fog működni annyi drón esetében” – mondta Luke Gumley, az Airservices Australia munkatársa. Sok repülőgép lesz nagy városi környezetben… a drónok, légitaxik és cargo drónok is ezeken a területeken lesznek a legaktívabbak.”

Gumley, a transzformációs személyzet nélküli szolgáltatások vezetője elmondta, hogy a jövőbeni drónkezelő rendszer jelentős mennyiségű automatizálást fog használni. A jelenlegi légiforgalmi irányító rendszerek az irányítók és a pilóták közötti verbális kommunikációra támaszkodtak.

A hatóságok azt várták, hogy a pilóta nélküli repülőgépek nagymértékben automatizáltak legyenek, esetleg egy pilóta a földön egyszerre több repülőgépet irányítson.

Végső soron a drónkezelő rendszernek integrálódnia kell az ausztráliai légi forgalom szélesebb körű irányításához, hogy a drónok ne zavarják a kereskedelmi repüléseket, és elkerülhetőek legyenek a balesetek, mondta Gumley.

au2

„Jelenleg a drónok általában nem működnek ott, ahol a személyzettel rendelkező repülőgépek, de idővel tudjuk, hogy a kettőt integrálnunk kell, mivel a légtér véges lesz, és a városi környezetben torlódás alakul ki” – mondta.

Gumley szerint Ausztrália megvizsgálná az Egyesült Államok és az Európai Unió drónkezelését, hogy a helyi rendszerek interoperábilisak legyenek a nemzetközi szabványokkal. Az új szabályok az olyan kereskedelmi műveletekre összpontosítanának, mint a drónok és a légi taxik.

Az Airservices Australia friss elemzése megállapította, hogy bár először a drónok beáramlására számítottak, a repülő taxik hamarosan előtérbe kerülnek Ausztrália egén.

b olimpia logo

„Úgy látjuk, hogy a 2032-es Brisbane-i Olimpiai Játékok katalizáló esemény lesz a légi taxik számára” – mondta Gumley. „A légitaxi-gyártókkal való beszélgetésből tudjuk, hogy abban reménykednek, hogy a brisbane-i olimpián a légitaxik nagyobb szerepet kaphatnak.”

olimpia

Az Airservices Australia úgy véli, hogy a légi taxik első hullámában pilóták lesznek a fedélzeten, de tudomásuk van arról is, hogy egyes társaságok azt remélik, hogy személyzet nélküli légitaxikat állíthatnak majd forgalomba – ezért az ügynökség olyan irányítási rendszert tervezett, amely mindkettőt képes kezelni.

„A technológiánkat úgy készítjük elő, hogy mindkét típusú légitaxit kiszolgáljuk” – mondta Gumley.

 

Szólj hozzá