Hírek

Újabb mérföldkő a drónos házhozszállításban

Az amerikai Szövetségi Légiközlekedési Hatóság (FAA)  zöld utat adott a Zipline International, Inc.-nek, hogy olyan drónokkal kezdje meg a kereskedelmi csomagkézbesítést, amelyek az üzemeltető látótávolságán (BVLOS) kívül működnek Salt Lake City és Bentonville, Arkansas környékén. Ez újabb mérföldkő a drónos kézbesítések amerikai történetében.

FFA ZIP

Az eddigi gyakorlat szerint még a legfejlettebb drónokkal történő szállításnál is vizuális kontaktra volt szükség a repülés során. A Zipline által elnyert engedély egy újabb lépés előre a fejlett technológiával. Figyelemre méltó a Zipline hírneve a drónos szállítási szektorban. Tavaly júniusban bejelentették, hogy megkapták a „Part 135 Air Carrier Certificate”-ot az FAA-tól,  amely már lehetővé tette számukra, hogy nagy hatótávolságú igény szerinti drónszállításokat hajtsanak végre az Egyesült Államokban. Ezen túlmenően a Zipline új észlelési és elkerülési rendszert vezetett be a biztonságos autonóm repülésekhez.

Ez a rendszer – állítja a Zipline – valós idejű „légtérfigyelést” kínál, így nincs szükség a földi megfigyelőkre. Világszerte végzett kiterjedt tesztelések után a Zipline fedélzeti biztonsági rendszere bebizonyította, hogy megfelel a „legmagasabb biztonsági előírásoknak”.

FFA ZIP2

„Globálisan több mint 50 millió kereskedelmi autonóm mérföldet repültek eddig a drónjaink meg” – állítják a Zipline szakemberei, akik szerint drónjaik kulcsszerepet játszottak olyan országokban, mint Ghána és Ruanda, biztosítva az alapvető cikkek gyors, pontos és biztonságos szállítását, de ugyanez mondható el az oltásoktól az élelmiszerekig minden drónnal szállított termékről.

A Zipline mérföldköve többet jelent, mint egy vállalati eredmény. Tükrözi az FAA megingathatatlan elkötelezettségét a drónműveletek forradalmasítása terén az Egyesült Államokban. Az FAA 2012-ben indult modernizációs törekvéseinek célja egy olyan jövő, amelyben a drónok és a hagyományos repülőgépek harmonikusan osztoznak az égbolton.

2022-ben az UAS Beyond Visual Line of Sight Operations Aviation Rulemaking Committee (ARC) bemutatta jelentését , amely részletes tervezetet kínál az UAS műveleteinek bővítésére.

A Detect and Avoid (DAA) rendszerekre összpontosítva az FAA célja annak biztosítása, hogy a drónok biztonságosan repüljenek, különösen a talajszint felett 400 lábig (AGL). A DAA-megoldások forradalmasíthatják a drónok működési környezetét.

 

Hozzászólások

  • Ki gondolta volna, hogy egyszer drónok hozzák majd a csomagjainkat? Elképesztő!

  • Remek, hogy a drónok fejlődnek, de csak ne repüljenek a fejem fölött, amíg nem vagyok biztos benne, hogy 100%-ig biztonságosak!

Szólj hozzá