A jövő évi párizsi olimpián a tervek szerint a városon belül légi taxival is lehet majd utazni, a projekt azonban még jóváhagyásra vár. Kérdés, hogy ha sikerül, vajon megmarad-e ez a szolgáltatás a francia fővárosban.
A Volocopter öt vertiporton fog működni, amelyek építése legkésőbb szeptemberben megkezdődik. Ez az öt létesítmény, köztük a Szajna folyón található Austerlitz bárkán található speciális vertiport, öt városi légi közlekedési (UAM) útvonalat fog összekötni.
A párizsi régió hatóságai által támogatott Austerlitz uszály vertiport mellett a Volocopter a két nagy párizsi repülőtéren, a párizsi helikopterkikötőn és a Saint-Cyr-l’École-i repülőtéren légi taxi infrastruktúrát épít. Minden vertiportban egy-három fel- és leszállási hellyel rendelkező utasterminálok kerülnek kialakításra.
- A párizsi Charles de Gaulle repülőtéret (LFPG) és a Paris-Le Bourget repülőtéret (LFPB).
- Az Austerlitz uszály vertiportja a párizsi helikopterkikötőbe (JDP)
- Párizsi helikopter-kikötő a Saint-Cyr-l’École repülőtérre (LFPZ)
- Párizsi Heliport oda-vissza járatok
- Párizs-Le Bourget oda-vissza járatok
“Jelentkezni kell a check-in pultnál, hogy tudjuk, az adott utas a megfelelő személy a megfelelő időben. Körülbelül 5 perccel az indulás előtt megkérjük az utasokat, hogy szálljanak be a légi taxiba. Át kell menni egy biometrikus kapun, és utána már be is lehet szállni” – magyarázta a Skyports európai infrastruktúráért felelős vezetője, Damian Kysely.
Öt párizsi légikikötő fogadhat majd utasokat. Az egyik a belvárosban van, konkrétan egy uszályon a Szajnán. A lakosoknak kell majd dönteni ezeknek az elektromos járműveknek a sorsáról, amelyek állítólag negyedannyira hangosak, mint egy helikopter.
Ami a gyártókat illeti, Párizs választása a Volocopterre és annak kétüléses repülőgépére esett. A német vállalat reméli, hogy hamar zöld utat kap az Európai Repülésbiztonsági Ügynökségtől.