A Honvédelmi Minisztérium a katonai légügyi hatósághoz benyújtott, eseti légtér kijelölésére irányuló kérelmek vonatkozásában az Általános Nyomtatványkitöltő (ÁNYK) keretprogrammal kitölthető űrlap bevezetését tervezi.
A rövidesen bevezetésre kerülő változtatással kapcsolatban az alábbi tájékoztatást adta ki a hatóság:
Az ÁNYK keretprogrammal kitöltött, eseti légtér kijelölésére irányuló kérelem elektronikus úton nyújtható be a katonai légügyi hatósághoz, melyhez Központi Ügyfél-regisztrációs Nyilvántartáshoz (KÜNY) kapcsolódó (korábbi elnevezésén Ügyfélkapus) tárhely, illetve Cégkapu szükséges. Az űrlap bevezetését követően az eseti légtér kijelölésére irányuló kérelmet postai úton vagy az űrlap alkalmazásával lehet benyújtani a hatósághoz.
A kérelem elektronikus levelezési (e-mail) címről történő benyújtásának lehetősége megszűnik.
Az elektronikus ügyintézés és a bizalmi szolgáltatások általános szabályairól szóló 2015. évi CCXXII. törvény értelmében a gazdálkodó szervezetek kizárólag elektronikus úton, az űrlap alkalmazásával nyújthatják be kérelmüket. Elektronikus úton indított eljárások esetében a hatóság a döntéseit – beleértve az eseti légteret kijelölő határozatot is – elektronikus úton, Ügyfélkapun, illetve Cégkapun keresztül közli az ügyféllel. A döntések elektronikus levelezési (e-mail) címre történő megküldésének lehetősége megszűnik. A postai úton beterjesztett kérelmek esetében a hatóság döntését postai úton, tértivevénnyel küldi meg.
Az ÁNYK keretprogram a Nemzeti Adó- és Vámhivatal honlapjáról tölthető le.
A program telepítéséhez a Java keretalkalmazás legfrissebb verziója szükséges, mely a java.com honlapról térítésmentesen telepíthető.
Bevezetését követően az űrlapot és a hozzá kapcsolódó kitöltési útmutatót a hatóság a weboldalán teszi elérhetővé. A bevezetés időpontjáról a Honvédelmi Minisztérium külön tájékoztatót tesz közzé.
Forrás: Honvédelmi Minisztérium Állami Légügyi Főosztály