A francia vasutat ért szabotázs akció után A támadás óta a hatóságok mintegy 1000 vasutast, 250 vasúti biztonsági ügynököt, 50 drónt és több rendőrségi helikoptert vezényeltek be Franciaország hatalmas vasúti hálózatának megfigyelésére.
Mint ismeretes a TGV gyorsvonat több vonalán is gyújtogattak, a károk jelentősek. A kimaradások és a járattörlések 800 ezer ember utazását érinthetik. 2024. július 26-án, pénteken a gyújtogatók három nagysebességű vasútvonalat vettek célba Franciaországban , jelentős fennakadásokat okozva a vonatközlekedésben. A támadások Courtalainben, Pagny-sur-Moselle-ben és Croisillesben történtek, amelyek mindegyike több mint 60 mérföldre található Párizstól. A szabotőrök elvágták és elégették a kritikus jelző- és biztonsági kábeleket, leállítva a forgalmat ezeken a vonalakon.
A támadásokra válaszul a francia hatóságok egy átfogó biztonsági stratégia részeként 50 drónból álló flottát telepítettek. Ezeket a pilóta nélküli légi járműveket más intézkedések mellett használják a vasúthálózat megfigyelésére és védelmére. Patrice Vergriete, Franciaország közlekedési minisztere kijelentette: „A cél az, hogy elkerüljük egy új szabotázsakciót. Készenlétben vagyunk.”
Az ebben a műveletben alkalmazott drónok hőkamerákkal vannak felszerelve, ami lehetővé teszi a fokozott megfigyelési képességeket. Jean-Pierre Farandou, a francia nemzeti vasúttársaság (SNCF) elnöke kiemelte ezeknek a fejlett drónoknak a használatát a nagysebességű vonalak biztosításában: „A nagyjából 3000 mérföldnyi nagysebességű vonal nagyon biztonságos, kerítéssel és hőkamerát szállító drónokkal is figyeljük, de nem lehet minden kilométerre kamerát vagy rendőrt tenni.” – magyarázta Farandou.
A drónok és más biztonsági intézkedések bevetése ellenére a teljes francia vasúthálózat védelme jelentős kihívásokat jelent. A hálózat közel 18 000 mérföldnyi vágányt ölel fel, amelyet naponta 15 000 vonat használ.