Kihirdették az InnoMax-díj nyerteseit. A verseny fókuszában ezúttal is a mindennapokat jobbá tevő, a közösségi érdeket is szolgáló innováció elősegítése állt.
A tavalyi évhez hasonlóan a meghirdetett pályázatra idén is a civil szférában innovatív megoldásokat alkalmazó nonprofit szervezetek jelentkezhettek.
A győztesek egyike a Kompánia Alapítvány, amely hátrányos helyzetű, tanulási nehézségekkel küzdő gyerekekkel foglalkozik a virtuális valóság (VR) segítségével. A Németh Imre Alapítvány drónokkal és VR-felszerelésekkel korszerűsítené az iskolai számítástechnika-oktatást, míg a Dél-Alföldi Urbanisztikai Egyesület Szeged fejlesztéseit mutatja be interaktív módon, applikációs segítséggel. A Magyar Permakultúra Egyesület fenntartható tájtervezéssel és az abban alkalmazott dróntechnológiával nyert. Az eszközpályázat győztese az EVK Szakkollégium, amely digitális szakmai tér ötletével jelentkezett.
Az Invitech vállalati értékesítési vezérigazgató-helyettese üdvözölte, hogy a pályázatok évről évre izgalmasabbak. Az iskolai oktatást segítő megoldások szemléltethetőbbé teszik a tananyagot, míg más fejlesztések az ökológiai kihívások kezeléséhez is hozzájárulhatnak – emelte ki Marton László.
Az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) digitalizációért felelős helyettes államtitkára szintén zsűritagként méltatta a pályázatokat. Solymár Károly Balázs fontosnak nevezte, hogy Magyarország digitalizációs téren nemzetközileg is versenyképes legyen, ezért – mint fogalmazott – figyelni kell a digitális fejlesztésekre és az oktatásra, a korszerű megoldásokat pedig alkalmazni kell a mindennapokban.
Képek forrása: Inspire Original