A Japan Post Co. tavaly decemberben jelentette be, hogy új logisztikai drónokat használ majd a szállítási, kézbesítési feladatokra. A tokiói székhelyű dróngyártó ACSL Ltd.-vel közösen kifejlesztett új drón teherbírása 5 kilogramm, ami körülbelül háromszorosa a korábban használt gépekénél. Több mint háromszorosára nőtt a hatótávolság is, az új drón akár 35 kilométert is képes repülni.
A Japan Post az új drónt a csomagkézbesítési szolgáltatásához, valamint a postahivatalok közötti csomagszállításhoz tervezi használni.
Japánban decemberben életbe lépett az a felülvizsgált polgári repülési törvény, amely engedélyezi a 4-es szintű drónrepüléseket, illetve a pilóták láthatótávolságán kívüli repüléseket is a városi területek felett.
A napokban vált biztossá azzal, hogy a ACSL szerkezetei megkapták a japán légi közlekedési hatóságtól az üzemeltetéshez szükséges engedélyeket. Jelenleg még a tesztrepülések folynak.
Japán legnagyobb dróngyártójának, az ACSL-nek a drónjai négyes szintű, azaz kiemelkedően magas autonómiával rendelkeznek. Vagyis általában mindenféle emberi beavatkozás nélkül képesek a megadott helyre repülni. A drónok ugyan sűrűn lakott városi területeken így sem cikázhatnak majd, ám Japánban így is nagy segítséget jelenthet a drónok postai szállítás.
A japán postának munkaerőhiány okoz gondokat. Ráadásul a szigetországban rengeteg nehezen elérhető cím akad (pl. ritkán lakott hegyvidéki területek), az ilyen pontokra történő kézbesítésre pedig ideális és gazdaságos megoldásnak tűnnek az autonom repülésre képes csomagszállító drónok.
A piacvezető japán dróntechnológia cég egyébként 2021-ben már az indiai piacra is betette a lábát. 2025-re 3-4 központjuk lesz Indiában, ahol csak a kereskedelmi területen 1 milliárd dolláros piacot prognosztizálnak akkorra.