Oldalunkon többször írtunk már a drónok kutató-mentő szolgálatokat segítő szerepéről (cikkeink itt és itt olvashatók). Annak ellenére, hogy a technológia még mindig frissnek tekinthető, többen is az életüket köszönhetik annak, hogy önkéntes vagy hivatásos katasztrófa-elhárító szervek bevetették a rendelkezésükre álló – alap, hő- vagy más speciális kamerával felszerelt – drónjaikat.
2019. május 29-én megrázó tömegszerencsétlenség következett be hazánkban, Budapest belvárosi Duna-szakaszán másodpercek alatt elsüllyedt egy szállodahajóval ütköző közepes méretű városnéző hajó, a Hableány.
A katasztrófa összefogásra sarkall minden jóérzésű embert, köztük a civil drónos társadalmat is.
Ennek jegyében merült fel az igény, hogy a téma iránt érdeklődő, adott esetben szervezett keretek között segítséget nyújtani akaró drónpilóták találkozzanak.
A rendezvényre 2019. június 15-én 11 órakor kerül sor az óbudai 36 Bisztróban (1033 Budapest, Szentendrei út 36/A). A beszélgetésen részt vesz többek között a MAGOR Katasztrófa-elhárításban Résztvevők Támogatásáért Egyesület képviseletében Moldován András, aki a téma jó ismerője, valamint a rendezvény ötletgazdája, a Roger.Wilco. Légiszolgáltató Bt. ügyvezetője, Burai Csaba.
A szervezők az eseményre olyan drónpilótákat várnak, akik érzik magukban a tettvágyat egy katasztrófa bekövetkezésekor történő önzetlen segítségnyújtásra.
Az esemény részletes leírása elérhető a Facebookon, ahol az érdeklődők a részvételi szándékukat is jelezhetik.
Hogyan képzelitek átlépni azt a jogi akadályt, hogy a civil drónok semmilyen módon sem repülhetnek, ha csak nem rendelkeznek (30 napra előre igényelt és kijelölt) eseti légtérrel? A hatályos (és honosítandó) EU direktíva pedig lényegében ex catedra kizárja az effajta akciókat. AZ fpv és autonóm eszközök még az “open” kategóriába sem férnek bele, azaz, nem fognak mentesülni a kis méretű VLOS módon üzemeltethető repülőmodellek könnyítéseiben. Nagyon szép a felvetésetek, és személyesen nagyon is támogatom. De ebben a rendszerben hogyan????