Nincs ebben semmi különleges, Justin Bieberről kevesebb mint egy hét alatt 16 millióan tépték le a – motort!
Közhely, tehát igaz: tényleg csak a fantázia szab határt annak, mit nem tud az ember a drónokkal.
Justin Bieber kanadai Grammy-díjas pop- és R&B énekes március 5-én YouTube-ra töltött klipjét öt nap alatt több mint 17 millió alkalommal nézték meg, és aligha csak a 27 éves szupersztár muzsikája miatt: a “Hold On” kísérővideója egy lebilincselő drónfelvétel.
A segítségül hívott FPV egy olyan, a motornál is gyorsabban száguldó járgány volt, amely nagy tempónál is képes tökéletes minőségű képrögzítésre olyan terepen, ahol mással aligha filmezhettek volna – forgalomban. Az élményt pedig az teszi még tökéletesebbé, hogy a klipet nem tizedmásodpercnyi snittekből vágták össze, hanem annak dinamikáját is kifejezetten a repülés adja meg.
Mielőtt továbbmennénk, mutatjuk a klipet!
Az FPV drónok rendkívül gyorsan terjednek mindennemű filmgyártásban, és minél nagyobb tetszést aratnak a közönség soraiban ezzel az újszerű perspektívával, annál inkább fogják alkalmazni. Arról nem is beszélve, hogy az egyes képalkotási megoldásokkal az “operatőrök” egymást is inspirálják, és hát határ a csillagos ég…
Hogy ez mennyire így van, az kiderül Juice WRLD amerikai rapper-dalszerző klipjéből (“Conversations”) is, amit bő két hét alatt néztek meg 7 milliónyian; a téma egész más, de a “hőfok” ugyanaz: a néző gyorsabban haladhat, mint a legszuperebb főszereplő, vagyis a motor. Ki ne nézne meg minden irányból egy-két motokrosszos trükköt vágás nélkül?
Most pedig lerántjuk a leplet: nem két különböző, egymás gondolatait (le)olvasó drónoperatőrről van szó, hanem Johnny FPV-ről, az amerikai srácról, akinek YouTube-csatornáján “csekély” 240 ezren várják az újabb és újabb felvételeket, amelyek a saját tulajdonában vannak. A Facebookon alig 53 ezer követője van, a Twitteren nem túl aktív, ott “csak” 4561. Instán persze van 538 ezer rajongója, és aligha jött neki rosszul, hogy a “166 milliós” Justin Biebernek dolgozott be.
De vissza a filmezéshez: az első igazán ismert egész estés mozi, amelyben hosszabb, drón által felvett jelenetek vannak, a Star Wars sorozat kilencedikként felvett epizódjában látható 2019 óta, a robbanásnak tehát valóban a kellős közepén vagyunk.