Dróntechnológia Hírek

Amszterdami drónhét és utasszállító drónok

Ezen a héten, 2022. március 29-31. között rendezik az amszerdami drónhét elnevezésű konferenciát, amelyen – már nem újdonság – a személyes megjelenés mellett virtuális platformon is részt lehet venni.

Amszterdam drón hét keskeny

A legújabb fejlesztések bemutatása és a szakmai beszélgetések között idén kiemelt hangsúlyt kap a személyszállító drónok kérdése, amelyről ezúttal a Volocopter vezérigazgatója, Florian Reuter nyilatkozott meg. Elmondása szerint egyáltalán nincs messze a drónos utasszállítás kora, a légi mobilitás ugyanis gyökeres átalakuláson fog keresztül menni a közeljövőben.

A német cég Guiness rekordot felállítva már 2011-ben bebizonyította, hogy az eVTOL (azaz elektronikus vertikális fel- és leszállást végrehajtó) utasszállító repülése lehetséges, 5 évvel később pedig már képesek voltak embert is reptetni a mostani nevén VoloCity-ként futó projektnek köszönhetően. Azóta is számos tesztrepülést hajtottak végre a világ különböző nagyvárosaiban, amivel Volocopter célja, hogy megmutassa: az automatizált eVTOL repülés nem utópia, hanem a valóság.

Volocopter

És hogy mikor láthatunk utasszállító drónokat repülni?

Reuter szerint a válasz hamarosan megérkezik: a társaság több mint 1000 tesztrepülést tervez; mindegyikhez a helyi légi hatóságok teljes jóváhagyása szükséges. A VoloCity kezdetben ember által vezetett repülőgépként üzemel majd, de úgy tervezik, hogy az előírások (számukra) megfelelő irányú változása esetén áttérnek az autonóm repülésre.

A Volocopter rendkívül ambíciózus célokat tűzött ki, ugyanis kimondták: a 2024-es párizsi olimpián ők is el akarnak startolni. Ahogy Reuter rámutatott, az eVTOL hatótávolsága 35 km, ami egy olyan távolság, mellyel már egy olyan megavárost, mint Párizs is könnyedén bejárhatóvá tesz. És itt nem állnának meg, ugyanis Párizson kívül a vállalat célkeresztjében több mint 40 város szerepel a világ minden tájáról, ahol értékesítést terveznek.

A francia főváros fontos szerepet játszik a Volocopter életében, ugyanis 2021-ben a Párizs melletti Le Bourget repülőtéren mutatták be a „légi taxi” első nyilvános repülését.

Mi van a VoloCityn túl?

A Volocoptert nem lehet egyoldalú fejlesztésekkel vádolni, a VoloCity projekten kívül ugyanis szerepel kínálatukban a VoloDrone, VoloConnect és VoloIQ is, melyek szorosan kapcsolódnak egymáshoz, és – szintén – valódi, innovatív vállalkozásnak tűnnek.

A VoloCity-hez hasonló technológiára húzták fel a teherszállítást kínáló VoloDrone-t, amely a cég vezérigazgatója szerint képes átalakítani a városi logisztikát. “Ha meg tudunk építeni egy emberszállító eVTOL-t, miért ne használnánk ugyanazt a technológiát rakomány szállítására?” – tette fel a költői kérdést Reuter.

VoloDrone

A VoloConnect egy egyszerre több utas hosszabb távolságokra történő szállítására tervezett projekt, míg a VoloIQ nem más, mint mindezek „színfalak mögötti” támogatása, mondhatni, hogy az eVTOL ökoszisztéma mögött működő szoftveres agy.

Hogy mi valósul meg mindebből, nem tudhatjuk, aki azonban kíváncsi a „kezdetekre”, vagyis a Volocopter 2021-es első, még ember nélküli útját bemutató képsorokra, itt megtekintheti:

Képek forrása: Volocopter GmbH

Szólj hozzá