Sikeres repülést hajtott végre a kínai HH-100 kereskedelmi teherszállító drón – jelentette be a Kínai Aviation Industry Corporation (AVIC). A HH-100-as az északnyugat-kínai Shaanxi tartományban, Hszian város repülõterén hajtotta végre elsõ repülését.
A HH-100-at a hsziani AVIC XAC Commercial Aircraft Co., Ltd., az AVIC leányvállalata fejlesztette ki. A fejlesztés része a drón mellett egy földi parancsnoki és irányító állomást is. A repülés során a cargo drón stabil teljesítményt produkált, és teljesítette az összes tesztrepülési követelményt, a rendszerei pedig jól működtek, első repülése egy 35 km-es táv megtételét jelentette – áll az AVIC jelentésében.
A HH-100 egy alacsony költségű, nagy teherbírású repülőgép. Maximális felszálló tömege 2000 kilogramm, hasznos teherbírása 700 kilogramm, teljes rakománnyal pedig 520 kilométeres hatótávolsággal rendelkezik. Maximális utazósebessége 300 kilométer/óra, maximális repülési magassága pedig 5000 méter. A cargo drón, vagy ahogy a kínaiak fogalmaztak rakomány-központú légi jármű, körülbelül 4 köbméter rakomány szállítására képes.
A HH-100 fejlesztője szerint hatékony, összekapcsolt légi-földi szállítást tud majd biztosítani. A repülőgép a regionális légi logisztikai feladatokon túl erdei és gyepes tűzoltási munkákat, segélyanyagok szállítását, vészrelé kommunikációt és időjárás-módosítást is végezhet.
A hír kapcsán megjegyezzük, hogy nem ez az első kínai pilóta nélküli teherszállító repülőgép. 2022. június 18-án hajtotta végre első első repülését az AVIC TP500-asa, az ország első nagy, személyzet nélküli repülőgépe, amelyet a CCAR (Kínai Polgári Repülési Szabályzat) követelményeinek megfelelően gyártottak. A 27 perces repülés a közép-kínai Hubei tartományban, Jingmen városában zajlott.