RIEGL és a Schiebel összefogott a drón alapú légi szkennelés fejlesztéséért. A lézeres távolságmérők, szkennerek kutatásában, fejlesztésében és gyártásában szerzett több mint 40 éves tapasztalattal rendelkező osztrák RIEGL és az 1951-ben bécsi székhellyel alapított Schiebel, a Camcopter S-100 drón fejlesztője a lézeres letapogató rendszer, a topo-batimetriás lidar érzékelőt telepítette a drónra.
Az osztrák Schiebel cég a Camcopter S-100-ast, 2003 és 2005 között fejlesztette ki. A 200 kg-os maximális felszálló tömegével és 6 órás repülési idővel bíró drón akár 5500 méter magasan is tud repülni. 2012. március 12-én a Schiebel bejelentette, hogy sikeresen tesztelte a nehézüzemanyagú motort a drónjában. Ez a nehéz üzemanyagú motor lehetővé teszi a JP-5 , Jet A-1 vagy JP-8 sugárhajtómű-üzemanyagok használatát. Ezek az üzemanyagok, amelyek a tengeri hajókon alapfelszereltségnek számítanak, biztonságosabban tárolhatók és kezelhetők, mint a benzin.
A RIEGL VQ-840-G topo-batimetrikus lézerszkennert különféle tengeri és vízrajzi környezetben való használatra tervezték. A lidar szenzor távolról, adatkapcsolaton keresztül vezérelhető, ami kulcsfontosságú volt az S-100 rendszerbe való integráláshoz. A szkenner vezérlése a RiACQUIRE-Embedded fedélzeti szoftverrel történik a rendelkezésre álló adatkapcsolaton keresztül. A felmérés befejezése után a nyers adatok zökkenőmentesen integrálódnak a RIEGL adatfeldolgozási rendszerébe.
A RIEGL VQ-840-G egy teljesen integrált kompakt légi lézerszkenner kombinált batimetrikus és topográfiai felméréshez. A rendszer opcionálisan integrált és gyárilag kalibrált IMU/GNSS rendszerrel kapható és kiegészíthető opcionálisan kamerával vagy infravörös távolságmérővel is. A VQ-840-G egy kompakt és könnyű LiDAR rendszer, amely különféle platformokra telepíthető, beleértve az UAV-kat is.
A szkenner lézeres távolságméréseket végez a víz alatti domborzat nagy felbontású felméréséhez egy pulzáló lézerforrásból kibocsátott keskeny, látható zöld lézersugárral. Ezen a hullámhosszon a lézersugár áthatol a vízen, így azzal nagy pontossűgú víz alatti mérések is végezhetők.
A batimetrikus térképek nagyon hasonlítanak a topográfiai térképekhez, amelyek vonalak segítségével mutatják meg a földterületek alakját és magasságát. A batimetrikus térképeken egyenlő mélységű pontokat kötik össze. A legtöbb batimetrikus térképen a spektrum „meleg” végén lévő színek – vörös, narancssárga és sárga – sekélyebb vizet jelentenek. Ahogy a víz mélyül, a színek zölden, kéken és végül lilává változnak. A száraz földet általában fehér szín jelzi.