Hírek

Németország légitaxi-tesztútvonalakat indít 2026-tól

Németországban 2026-tól a légi taxik számára teszt útvonalakat jelölnek ki. Az új stratégia a technológiai innováció, biztonság és társadalmi hozzáférhetőség közötti egyensúlyt hangsúlyozza, miközben Németország technológiai vezető szerepét erősíti az AAM területén.

lilium flighttest spain 02 1400x933 1

Volker Wissing német közlekedési miniszter (képünkön) szerint a drónok és légi taxik forradalmasítani fogják a légi közlekedést. A Közlekedési és Digitális Minisztérium (BMDV) most bemutatta az „Advanced Air Mobility” (AAM) stratégiáját, amely tesztútvonalakat is tartalmaz a légi taxik számára 2026-tól.

nemet d

Az új terveket bemutató kormányzati dokumentumokban a minisztert így fogalmazott:

“A hagyományos légiközlekedés gyors és biztonságos, de a fel- és leszálláshoz nagy területekre van szükség, amelyek nem állnak mindenhol rendelkezésre. Emellett főként fosszilis tüzelőanyagokat használnak. Ezzel szemben az elektromosan működő, vertikálisan fel- és leszálló légijárművek (eVTOL) csendesek, helyi szinten emissziómentesek és minimális közlekedési infrastruktúrát igényelnek.

Ezek az új típusú légijárművek, melyek az Advanced Air Mobility (AAM) technológia részét képezik, lehetőséget kínálnak arra, hogy fenntartható módon változtassák meg az emberek mobilitását és az áruszállítást. Továbbá jelentős szerepet játszhatnak a klímaváltozás elleni küzdelemben. Meggyőződésünk, hogy a közeljövőben számos alkalmazási területen elterjednek majd, legyen szó személyszállításról, orvosi eszközök szállításáról, mentési műveletekről, ipari létesítmények és közlekedési útvonalak ellenőrzéséről, tengeri platformok ellátásáról vagy környezetvédelmi célokról.

Az AAM nem csak az üzleti utazók számára lesz elérhető, hanem az egész társadalom javát szolgálja majd. Különösen azokban a régiókban lesznek hasznosak, amelyeket eddig nehezen vagy egyáltalán nem lehetett megközelíteni hagyományos szállítóeszközökkel.

Nyilvánvaló, hogy a légiközlekedés biztonságának a legfontosabb szempontnak kell lennie. Ezért kiemelt figyelmet fordítunk az ütközések elkerülésére és az ember, technológia és üzemeltetés zökkenőmentes együttműködésére. Ehhez szükséges az infrastruktúra és kommunikációs hálózatok kiépítése, valamint egy átfogó jogi keret létrehozása, amely biztosítja a biztonságot és a szabadságot.”

Németország célja, hogy vezető szerepet töltsön be a drónok és elektromos légi taxik (eVTOL) fejlesztésében és üzemeltetésében. A minisztérium által közzétett ütemterv négy fázisban valósul meg:

  1. 2026-ra az első tesztútvonalak kijelölése.
  2. 2028-ra földrajzilag korlátozott AAM területek létrehozása.
  3. 2030-ra ezen területek regionális közlekedésbe történő kiterjesztése.
  4. 2032-re országos szintű AAM működés bevezetése.

A stratégia különleges felszálló- és leszállóhelyek (vertiportok) kialakítását is tartalmazza, amelyek lehetővé teszik a légi taxik függőleges mozgását. A minisztérium pilóták képzési programját, biztonsági irányelvek kidolgozását, valamint a jogi keretek megteremtését is tervezi.

Bár a légitaxik népszerűsége politikai szinten visszaesett Németországban – például a Lilium állami támogatás hiányában csődöt jelentett –, Németország nem engedheti meg magának, hogy lemaradjon. Az Egyesült Államok és Ázsia kormányzati támogatásaival szemben a német stratégia célja, hogy versenyképes maradjon.

Szólj hozzá