A svéd European Medical Drone a kórházak drónszállítással történő összekapcsolására összpontosít fejlesuztéseiben. A vég most a svájci Dufour Aerospace-el írt alá fejlesztési együttműködési és vásárlási megállapodást 11 Aero2 pilóta nélküli billenőszárnyú repülőgépről.
A megállapodás egy Aero2 X2.3 prototípus repülőgép szállítását tartalmazza 2024-ben és további tíz Aero2 drón szállítását 2026-tól kezdődően.
„A Dufour’s Aero2 pontosan az, amit keresünk” – mondta Martin Braaen, az European Medical Drone alapítója. „Küldetésünk, hogy megkönnyítsük a létfontosságú erőforrások megosztását a kórházak között. Rendszerünk lehetővé teszi a kórházak számára, hogy alapvető szükségleteket, például vért, gyógyszereket és orvosi felszerelést gyorsan megkaphassanak. Mivel az egymástól több száz kilométerre lévő kórházak összekötésére összpontosítunk, nagy hatótávolságú, nagy teherbírású, személyzet nélküli, biztonságos (sok redundanciával rendelkező) drónokra van szükségünk.” – tette hozzá.
„A Dufour Aerospace osztja a European Medical Drone vízióját. Az Aero2-t pontosan olyan logisztikai feladatokra terveztük, ahol kritikus rakományokat kell nagy távolságokra szállítani” – mondta Thomas Pfammatter, a Dufour Aerospace vezérigazgatója és társalapítója.
„A Savback Helicopters, mint a Dufour Aerospace termékek északi országokban történő egyetlen értékesítője úgy fogalmazott közleményében, hogy ez egy úttörő együttműködés, amely a légi közlekedés és az egészségügyi logisztika jövőjének előmozdítása terén a legmodernebb technológiákat használja.
„A Dufour Aerospace-vel közösen örömmel támogatjuk az European Medical Drone küldetését, egy robusztus orvosi logisztikai hálózat létrehozását, amely gyors, megbízható és hatékony szállítási szolgáltatásokat kínál a skandináv kórházak számára. Az orvosi logisztikától a kutatási és mentési műveletekig, valamint a bűnüldözéstől a légi felmérésig a Dufour Aero2-t célirányosan úgy tervezték, hogy megfeleljen a modern repülés sokrétű igényeinek. ” – mondta Michael Savbäck, a Savback Helicopters alapítója és vezérigazgatója.
A három cég mostani együttműködésének kiemelt célja, hogy az Aero2-es személyzet nélküli repülőgépet bevezessék a svédországi logisztikai ellátó láncba. Ez a munka magában foglalja a szükséges üzemeltetési koncepciók kidolgozását, a szükséges dokumentációk benyújtását a hatóságokhoz, valamint próbaüzemek elvégzését.
X2.2 prototípusnak a szárnyfesztávolsága körülbelül 5 méter (16,4 láb) és tömege 155 kg (342 font). A Dufour a következő verzión, az X2.3-on dolgozik. Ez a változat a Suter Industries által biztosított hibrid elektromos meghajtással lesz felszerelve. Az X2.3 szárnyfesztávolsága körülbelül 6 méter, súlya pedig körülbelül 210 kg (463 font), és méretében, súlyában és funkcionalitásában megegyezik a sorozatgyártású változattal. A Dufour több X2.3 prototípus repülőgép gyártását tervezi.
A Dufour az Aero2 sorozatgyártásának és tanúsításának megszerzésére készül. Az első sorozatú repülőgépek 2025-ben kerülnek átadásra. Az Aero2 40 kg (88 font) rakomány szállítására lesz képes 400 kilométeres vagy akár 1200 kilométeres távolságra kisebb kisebb hasznos teherrel. Az Aero2 kiválóan alkalmas nagy hatótávolságú távérzékelési alkalmazásokhoz is.